środa, 17 czerwca 2015

Jak zadbać o paznokcie?

Cześć dziewczyny!

Utrzymanie naturalnych, zdrowych paznokci nie jest aż tak trudne, jak można by się spodziewać. Podobnie jak włosy, paznokcie najzdrowsze są w stanie naturalnym - wymagają jedynie odrobiny lakieru dla ochrony i regularnego nawilżania kremem do rąk.

PAZNOKCIE




 Rozwarstwienie się paznokci może świadczyć o odwodnieniu. W takim przypadku powinniśmy więcej pić i uzywać olejku, który ma zdolność wnikania w płytkę paznokcia. Zapewne nie raz już słyszałyście o wspaniałych właściwościach oleju rycynowego i arganowego. Dla mnie te dwa olejki zdziałały cuda! :D. Dobrze jest także smarowanie skórek specjalnym kremem przeznaczonym do tego. Na rezultaty niestety trzeba poczekać :( nawet ok. 6 miesięcy. Pamiętajcie również o tym że stałe , długotrwałe stosowanie lakieru do paznokci moze spowodować żółtawe przebarwienia paznokci. Chociaż nie jest to nic szkodliwego, warto wiedzieć, że  można powstrzymać ten proces używając najpierw ochronnego podkładu, który zabezpieczy paznokcie


 14 WSKAZÓWEK,JAK PIELĘGNOWAĆ PAZNOKCIE

1. Po każdym myciu nakładaj krem lub lotion do rak, gdyż mydło bardzo wysusza skórę i paznokcie staja sie kruche i podatne na łamanie i rozwarstwianie.

2.Wcieranie olejku np. rycynowego,arganowego, ze słodkich migdałów z odrobiną soli w paznokcie i skórki wzmocni je a także odżywi suchy, pękający naskórek

3. Bardzo delikatnie obchodź się ze skórkami,gdyż ochraniają one miejsce wzrostu paznokcia.Nigdy ich nie ogrywaj ani nie przecinaj.

4.Porzuć zwyczaj obgryzania, prowadzący do uszkodzenia paznokci i skórek a także zniekształcenia kształtu i nierównego wzrostu paznokcia. Pamiętaj, że obgryzania sprzyja wprowadzeniu do paznokcia szkodliwych mikroorganizmów, co prowadzi do stanów zapalnych.

5.Pobudzaj paznokcie do szybszego wzrostu. Kiedy tylko masz wolna chwilę, masuj podstawę paznokci.

6.O ile nie masz bardzo długich paznokci nie skracaj ich nożyczkami, ponieważ mogą się pozaginać lub rozwarstwić. Zamiast nożyczek uźywaj raczej pilnika, by nadać im odpowiedni kształt. Piłowanie pilnikiem ułożonym prostopadle do paznokcia może spowodować rozwarstwienie jego końca, dlatego trzymaj pilnik pod kątem 45 stopni do wolnego brzegu paznokcia.

7. Po zmyciu lakieru odczekaj kilka minut, zanim zaczniesz opiłowywać paznokcie, by skrócić je lub nadać im odpowiedni kształt. Paznokcie łatwiej się rozwarstwiają kiedy nie są zupełnie suche.

8. Nie używaj zmywaczy z acetonem, ponieważ większość z nich wysusza paznokcie! Staraj się również omijać skórki podczas zmywania lakieru

9. Nie zdrapuj lakieru ani nie używaj metalowych narzędzi do odsuwania skórek, ponieważ możesz zniszczyć warstwę ochronną paznokcia

10. Odzywki do paznokci są łatwe w użyciu a przynoszą ogromne korzyści dla urody, gdyż odżywiają skórki jak również skórę wokół paznokcia dostarczając więcej witamin, tłuszczu, białka. Paznokieć będzie dzięki temu rósł długi, mocny i zdrowy.

11.Preparat nawierzchniowy możesz nakładać nawet codziennie, by ochronić końcówki paznokci

12.Najszybszym sposobem wzmocnienia słabych, miękkich paznokci jest nakładanie raz lub dwa razy w tygodniu utwardzacza. Nie tylko osłoni wrażliwe paznokcie, ale jeszcze nada im piękny połysk

13.Jeśli jakiś lakier zabarwi Ci płytkę , spróbuj włożyć czubki palców na 15 sekund w połówkę cytryny. Kwas zawarty w soku działa jak wybielacz. Zawsze potem starannie opłucz ręce

14. Lakier stanowi również dobrą warstwę ochronną. Malując paznokcie, zwłaszcza lakierem w ciemnym kolorze, nakładaj raczej dwie lub trzy cienkie warstwy zamiast jednej grubej. Nie pokrywaj paznokcia do samej krawędzi: ładniej i szybciej bedzie zostawić z każdego brzegu cieniutki paseczek niepomalowany. Paznokcie wydają się wtedy smuklejsze. Pierwszą smugę lakiery nałóż pośrodku paznokcia, następnie dwoma pociągnięciami pomaluj boki.


A TERAZ RADY DLA OBGRYZACZY PAZNOKCI

1. Każdego dnia poświęć 10 minut na pielęgnację paznokci. Kiedy zobaczysz, ze coraz ładniej wyglądają będziesz miała większą motywację by powstrzymać się od obgryzania :)

2.Wypróbuj płyn przeciw obgryzaniu. Jeśli uda ci się wytrzymać parę tygodni, ładny wygląd długich paznokci bedzie stanowił zachętę do dalszego wytrwania

3.Nawet jeśli masz krótkie paznokcie, nie oznacza to że nie możesz ich polakierować, one również będą ładniej wyglądały pomalowane przezroczystym lub jasnym lakierem

4.Zastanów się czy nie warto przez pewien czas nosić sztucznych paznokci lub tipsów, by prawdziwe miały szanse urosnąć pod spodem - nawet najbardziej nałogowy " obgryzacz" będzie miał trudności z przegryzaniem się przez tipsy! Może  się okazać, że kilka tygodni wystarczy, byś pozbyła się niedobrego nawyku. Tylko trzeba pamiętać , że nowe paznokcie bezpośrednio po usunięciu sztucznych będą bardzo cienkie :(

5.Zawsze miej przy sobie pilniczek by móc w każdej chwili wygładzić wszelkie zadarcia i nierówności, które kuszą by je obgryźć.



Ja osobiście obgryzam paznokcie w sytuacjach stresujących dla mnie, innym problem jaki niestety dotyczy również mnie są rozdwajające paznokcie. Odkąd zaczęłam bardziej dbać o nie ich stan się znacznie poprawił, bo było w naprawdę opłakanym stanie. Napiszę dla Was również takie może nawet dość oczywiste rzeczy, żeby zmniejszyć lub całkowicie pozbyć się tego problemu.

 - zakładaj zawsze gumowe rekawice do zmywania. Moczenie jest najlepszym sposobem by je osłabić. Detergenty pozbawiają paznokcie naturalnej warstwy tłuszczu, której potrzebują by byc mocne. Jeśli ręce bardzo Ci się pocą w gumowych rękawiczkach, kładź pod spód cienkie bawełniane rękawiczki, które wchłoną wilgoć i będą stanowiły dodatkową ochronę. Również do prac ogrodowych zakładaj rękawiczki

- Nakładaj pod podkład produkty wzmacniające paznokcie i zapobiegające ich rozwarstwianiu i rozdwojeniu

  Oczywiście nie traktujemy paznokci jak narzędzi, nawet najmocniejsze paznokcie źle znosza gdy są uźywane jako śrubokręt. skrobak lub dźwignia :D







38 komentarzy:

  1. Super blog.. <3

    mackenziexox.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne rady :)
    http://official-patty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne rady:*
    Kochana zapraszam na konkurs do wygrania 120$ od Shein:)

    http://mylife-tasia.blogspot.com/2015/06/konkurs-wygraj-120-od-shein.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne wskazówki, musze zadbać o to by byly twardsze :)
    Super blog może wspólna obserwacja ? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja ciągle próbuję oduczyć się zrywania lakieru, bo robię to notorycznie :c

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy post ! A wskazówki na pewno mi się przydadzą :)

    świetna sukienka !


    zapraszam do mnie ! tam moja przemiana miesiac po miesiącu :*
    + przepis


    www.konieczkoo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Pytałaś o obserwację, pewnie zacznij:)

    http://mylife-tasia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. ja moje paznokcie pielęgnuje, ale niestety przez probemy ze zdrowiem czasami mam z nimi masakrę
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  9. Rady jak najbardziej dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowny post z chęcią skorzystam z rad. Paznokcie to nasza wizytówka musimy o nie dbać :)) Miłego dnia buziaki!

    Zerknij http://maadeleinefashion.blogspot.com/ ps możesz kliknąć w reklamę po prawej stronie?

    OdpowiedzUsuń
  11. Na pewno skorzystam bo moje paznokcie są średnie i muszę o nie zadbać.
    Bardzo przydatny post.
    Obserwujemy?
    paamietnik-kingi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne rady!! :) Cudowny blog! ^.^ Na pewno skorzystam ;*
    Obserwujemy? Daj znać u mnie ^.^
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. świetne rady muszę wypróbować
    obserwujemy?
    http://paolciapolcia16.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Sprawdź czy na pewno mnie obserwujesz bo nic mi się nie wyświetla :)
    paamietnik-kingi.blogspot.com ja już obserwuje i czekam nadal na ciebie!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajny poradnik , chętnie skorzystam ;) lausio.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Super jest ten poradnik! :)
    http://typical-writers.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne rady! Obserwujemy?
    http://kaczuchove.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Hej,

    Ja mam mega problem z paznokciami, nie chcą rosnąć, łamią się i rozdwajają. :(

    www.izabielaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Moje paznokcie są strasznie, dlatego cały czas mam aktualnie żele, bo inaczej nie mogłabym mieć żadnych bo się nie trzymają :)

    http://try-to-touch-the-clouds.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Nigdy nie używałam olejków do paznokci - chyba czas zacząć! :)
    Malować lakierem nie powinnam, bo mam zniszczoną płytkę paznokcia z powodu choroby skóry dłoni. Mimo to paznokcie mam jednak bardzo mocne - chociaż tyle ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. ciekawe wskazowki :) obserwuje i zapraszam do mnie :)

    http://twoimioczami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja czasem moczę paznokcie w ciepłej oliwie z oliwek, są później mega mocne :D

    Pozdrawiam, KashiRose

    OdpowiedzUsuń
  23. moje paznokcie są mega słabe bo tipsach szczerze żałuję że je zrobiłam!
    agattax3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetne wskazówki :)
    Zapraszam:
    http://sarajanikblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Dzięki za odwiedziny na moim blogu, pytałaś co studiuje :-) - kosmetologię. Bardzo fajne i przydatne wskazówki !! Przede wszystkim zgodne z prawdą :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetny post, bardzo dobre wskazówki

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciekawy pościk :)
    Zapraszam do siebie i do wspólnej obserwacji ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. O czyli post dla mnie, ja bardzo często obgryzam paznokcie i muszę w końcu się tego oduczyć. Dzięki za rady!

    W wolnej chwili zapraszam do mojej przyjaciółki!
    the-fight-for-a-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja jak byłam mała to nawet ten gorzki płyn nie pomagał tak obgryzałam ;/ i teraz mi się zdarza, chociaz teraz mam żele;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Obserwuje z bloga: izzyybella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Fajnie napisane i bardzo przydatne.
    Uwielbiam dbać o paznokcie :)
    Również obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Warto się przyłożyć, nie jest to jakoś dużo pracy. Jest też wiele poradników, np. na stronie https://evospa.pl/jak-dbac-o-paznokcie można wiele praktycznych rzeczy się dowiedzieć

    OdpowiedzUsuń